Where the Wild Things Are

Calendar

vineri 09/11/2012 de la 18:00 la 20:00
sâmbătă 10/11/2012 → vineri 16/11/2012 de la 16:00 la 20:00

Titlul şi motivaţia expoziţiei se găsesc în cartea pentru copii cu acelaşi nume publicată de Maurice Sendak în 1963, în care furia şi nevoia de independenţă sunt explicate prin acţiunile unui băiat pe nume Max care pătrunde într-o lume paralelă unde devine regele unei comunităţi de creaturi stranii şi necivilizate. Artiştii selectaţi recreează vizual istoria originală folosindu-se de diverse instrumente de analiză conceptuală.

Where the Wild Things Are prezintă şase abordări artistice care tratează tematica viitorului şi a unei realităţi amestecate, aducând împreună istoria personală şi determinarea alternativă a spaţiului. Copilăria, eroismul, adevărurile comparabile, tentaţia înspre viitor şi necunoscut unesc lucrările selectate pentru acest proiect de scurtă durată.

Dacă pentru Michelangelo Pistoletto Band, viitorul este reprezentat de spaţii părăsite şi cuvinte fără un sens aparte, pentru Katja Eliad, viitorul trebuie provocat şi confruntat pentru că răspunsurile se mişcă mereu mai repede decât noi.

artişti: Apparatus 22 (RO), Katja Eliad (RO), Mehreen Murtaza (PK), Michelangelo Pistoletto Band (KR), Pablo Serret de Ena (ES), Sebastian Moldovan (RO)
curator: Anca Mihuleţ (RO)

Despre artiști

Apparatus 22 este un colectiv multidisciplinar de artă şi design format în iarna anului 2011 de către membrii actuali: Erika Olea, Maria Farcaş, Dragoş Olea împreună cu Ioana Nemeş (* 1979, Bucureşti – † 2011, New York).

Katja Eliad (1972) vorbeşte adesea despre relaţia ei cu literele alfabetului: „grafic, literele completează universul meu, la fel cum numerele o fac pentru un matematician; arta mea garantează pentru acest aspect”.

Mehreen Murtaza (1986) a absolvit Universitatea Naţională Beaconhouse din Lahore; abordează subiectele într-o manieră care nu o izolează într-o confesiune de politică identitară.

Pentru Michelangelo Pistoletto Band (Bona Park şi Eunji Cho), fantezia duce în mod repetat la fiasco, care este o caracteristică integrată a lucrărilor lor. În mod surprinzător, fantezia joacă un rol în dezvăluirea structurilor politice şi sociale implicate în peisajele în care grupul intervine.

Pentru Pablo Serret de Ena (1975) comportamentul societăţilor a fost definit în mare parte în relaţie cu mediul lor, fie acesta natural sau artificial. Pablo Serret de Ena lucrează cu aceste contexte, reorganizând elemenetele pentru a confrunta situaţiile.

Instalaţiile lui Sebastian Moldovan (1982) interoghează acţiuni esenţiale cum ar fi respiraţia, supravieţuirea, începutul şi sfârşitul sau trecerea timpului, fiind într-o luptă permanentă pentru a găsi spaţiu – pentru respirat, pentru gândit, pentru dezastru.