Temps d’Images 2017 Discurs și realitate
Temps d’Images 2017 Discurs și realitate
Prezentare Found Footage Magazine
Calendar
prezentare de: César Ustarroz, editorul Found Footage Magazine
Found Footage Magazine este o revistă independentă de film distribuită la nivel global. Revista oferă un conținut informativ, analitic și teoretic și pune accentul pe imaginile de arhivă în practicile de producție media.
Recviem pentru supraviețuitori: Recuperarea memoriei prin cinema-ul de found footage (120 min)
selecție de scurtmetraje realizată de César Ustarroz
Prin salvarea înregistrărilor de arhivă, scurtmetrajele inclus în acest program restaurează memoriile celor care au fost uitați de istoria oficială, și, într-un mod sau altul, au devenit marginalii culturii dominante. Indivizii excluși și denigrați de către Istorie recâștigă o nouă voce prin reconstituirea poveștilor despre strămutările forțate, pedepsele injuste și segregarea perpetuă. Aceste înregistrări recuperate oferă, cel puțin, sentimentul compensării.
În cadrul selecției vor fi prezentate următoarele filme:
The Highwater Trilogy [Trilogia Highwater] (Bill Morrison, 2006)
35mm convertit la HD| 31min. | alb-negru| sonor
O meditație asupra mediului înconjurător relatată în trei părți, folosind imagini uzate din buletinele de știri ale anilor ’20, puse pe muzica lui David Lang și Michael Gordon. Vechile filmări cu furtuni, inundații și aisberguri produc un melanj de încântare și neliniște atunci când sunt privite în lumina dezastrelor meteorologice recente.
Dark Matter [Materie întunecată] (Karel Doing, 2014)
35mm convertit la HD | 20min. | alb-negru, color | sonor
O arhivă personală cu portrete de familie și peisaje se folosește experimente materiale pe emulsie de film. Având ca fundal cel de-Al Doilea Război Mondial, filmul urmărește parcursul pe care îl are tatăl regizorului prin peisaje industriale, păduri mohorâte și deșerturi suprarealiste, pe lângă imaginile dinamice, abstracte și extrem de detaliate. Pelicula filmului în sine relatează o poveste fascinantă prin formă, culoare și ritm. O varietate de tehnici chimice, biochimice și mecanice au fost folosite pentru crearea acestor imagini „directe” și animate.
An Ecstatic Experience [O experiență extatică] (Ja’Tovia Gary, 2015)
16mm convertit la HD | 6min. | alb-negru, color | sonor
O manipulare experimentală a imaginilor documentare care ilustrează oprimarea afro-americanilor și rezistența acestora. O experiență extatică oferă o cale de a investigare și de soluționare a problemei opresiunii prin imaginile stereotipice pe care media le aplică persoanelor de culoare.
Eût-elle été criminelle… [Dacă ar fi fost criminală…] (Jean-Gabriel Périot, 2006)
35mm convertit la HD | 10min. | alb-negru, color | sonor
Prin montajul de film de arhivă, Jean-Gabriel Périot investighează incriminarea și umilirea franțuzoaicelor acuzate că ar fi întreținut relații cu bărbați germani în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial. Cu o versiune distorsionată a Marseillaise–ei pe fundal, filmul parcurge alert cronologia evenimentelor, de la începutul secolului trecut și până la retragerea germanilor și sărbătorirea eliberării Franței. Însă atmosfera festivă este curmată brusc de actele de răzbunare care au culminat cu stigmatizarea publică a femeilor, amintind de persecuțiile din timpul celui de-al treilea Reich.
Mass for the Dakota Sioux [Liturghie pentru Sioux din Dakota] (Bruce Baillie, 1964)
16mm convertit la SD | 20min. | alb-negru, color | sonor
Cu permisiunea Canyon Cinema
Un film experimental dedicat tribului Sioux din Dakota, care îmbracă forma unei liturghii creștine. Liturghie pentru Sioux din Dakota introduce o serie de imagini ale Americii contemporane împletite cu ritualurile funerare ale unui amerindian.