Alexandra Pirici - artist asociat al festivalului în 2015

 

PROGRAM ALEXANDRA PIRICI - artist asociat în 2015

Artistul asociat al festivalului Temps d'Images în 2015 este Alexandra Pirici, care a fost invitată să prezinte acțiunea continuă Instrumente delicate manipulate cu grijă și să susțină un concert sub numele Adda Kaleh - proiectului ei muzical.


Alexandra Pirici este o artistă care lucrează nedisciplinat, între coregrafie, arte vizuale și muzică (sub numele Adda Kaleh). În 2013, a semnat împreună cu Manuel Pelmuș acțiunea continuă O retrospectivă imaterială a Bienalei de la Veneția, iar lucrările ei au fost prezentate în contexte ca Van Abbemuseum, Centre Pompidou, Manifesta 10, Hebbel am Uffer etc. În cadrul festivalului, Alexandra Pirici prezintă Instrumente delicate manipulate cu grijă, o acțiune continuă co-produsă de imagetanz/brut Viena și Centrul Național al Dansului București.


11 noiembrie, 18.30 & 12 noiembrie, 19.00 | Fabrica de Pensule, Sala Studio

INSTRUMENTE DELICATE MANIPULATE CU GRIJĂ (RO)

acțiune continuă

de: Alexandra Pirici
cu: Mădălina Dan, Farid Fairuz, Manuel Pelmuș, Alexandra Pirici
producător: brut Vienna și Centrul Național al Dansului cu sprijinul Fundației ERSTE
durata: 120 minute

Publicul poate intra oricând în decursul celor două ore.Se poate veni și pleca în timpul acțiunii.

Patru performeri actualizează și reproduc pentru public, la cerere, momente, evenimente, situaţii, sau imagini iconice. Lista din care puteţi alege e o arhivă subiectivă care include exemple ca momentul victoriei Nadiei Comăneci la Olimpiada din 1976, videoclipul “Drunk in love” al lui Beyonce sau selfie-ul lui Obama de la înmormântarea lui Nelson Mandela.



13 noiembrie, 23.00 | Boiler Club

CONCERT ADDA KALEH


Adda Kaleh este proiectul muzical al Alexandrei Pirici, care explorează o estetică sonoră și vizuală digitală, construită de mediul informațional contemporan. Debutul a avut loc la ediția din 2013 a RedBull Music Academy - New York iar Adda Kaleh a mai performat de curând la festivalul Sonar - Barcelona.

"Adda Kaleh formulează medii muzicale hiper-curente care echilibrează perfect comentariul, melodia si spațiul". (dublab)

 


 

PROGRAM RECOMANDAT DE ALEXANDRA PIRICI – ARTIST ASOCIAT

Artistul asociat al festivalului Temps d'Images în 2015 Alexandra Pirici ne-a recomandat o parte din programul discursiv și de expoziții.



13 noiembrie, 17.00 | Fabrica de Pensule, Bar & Lateral ArtSpace

CORNER. FOTBAL + SOCIETATE – LOCUL NOSTRU

lansarea revistei, centru de cercetare & discuție

Corina Bucea în dialog cu jucătoarele Olimpia Cluj

Corner. Fotbal + societate prezintă filme și documentație despre reprezentarea femeilor în fotbal, pe teren sau în tribune, și o discuție cu jucătoarele CFF Olimpia Cluj despre contextul fotbalului feminin. CFF Olimpia Cluj este un club de fotbal feminin fondat în 2010 și este cel mai de succes club din istoria recentă, cîștigând Cupa României și Superliga în toți anii de la înființare.

Corner. Fotbal + societate este o publicație care intersectează fotbalul cu diverse forme de cunoaștere și aspecte sociale: istorie recentă, antropologie, artă, dans contemporan, roluri de gen, mișcări sociale, subculturi, estetică, economie, relații cu autoritatea, privatizare, identitate. Este un proiect inițiat de Dana Andrei, Raluca Voinea și Sorin Popescu.



8 noiembrie, 15.00 | Fabrica de Pensule, Sala RAP

PREZENTĂRI ȘI DISCUȚII cu Helen Hester, Nick Srnicek, Raluca Voinea

Politica corpului reproductiv: tehnologie, gen, colectivitate cu Helen Hester


În această prezentare, Hellen Hester va discuta posibilitățile unui tip de tehnologie - dispozitivul de extracție menstruală Del-em, conceput de feministe în anii ’70 - și va evidenția legăturile genealogice dintre al doilea val de mișcări feministe de auto-ajutor și activismul tehnofeminist de azi. Concentrându-se pe patru elemente principale – gatekeepers, scalabilitate, refolosire tehnologică și intersectorialitate – Helen Hester își propune să demonstreze că politicile de gen contemporane încă au multe de învățat de la aceste inițiative timpurii, sugerând în același timp că ele au nevoie de actualizare și azi.

Helen Hester predă media și comunicare la University of West London. Interesele ei de cercetare includ tehnofeminismul, studiile de sex și teoriile de reproducere socială și este membră a colectivului internațional feminist Laboria Cuboniks. Este autoarea cărților Beyond Explicit: Pornography and the Displacement of Sex (SUNY Press, 2014), și co-editor al volumelor colective Fat Sex: New Directions in Theory and Activism (Ashgate, 2015) și Dea ex Machina (Merve, 2015), precum și editor al seriei Sexualities in Society publicată de editura Ashgate.

Poate populismul să fie global? cu Nick Srnicek


Tema corpului colectiv este, în opinia lui Ernesto Laclau, sarcina cea mai importantă a stângii radicale, azi. Această prezentare va examina condițiile care privesc producția unui corp colectiv – dispersat la nivel global, dislocat de sexism, rasism, colonialism sau naționalism, și totuși, în același timp, tot mai unit de poziția sa proletară. În condițiile în care capitalul poate fi abordat doar la nivel global, ce înseamnă acest lucru pentru politicile colective azi? Ce opțiuni sunt disponibile și ce poate fi făcut pentru a construi un corp colectiv?

Nick Srnicek este autorul cărților Inventing the Future: Postcapitalism and a World Without Work (Verso, 2015 cu Alex Williams) și Accelerationist Manifesto (cu Alex Williams).

Ringul de dans al Ariadnei cu Raluca Voinea


Raluca Voinea va încerca o arheologie simbolică a ringului de dans văzut ca o platformă pentru manifestarea egalității de gen, a dorințelor, măștilor și crimelor. De la femeile minoice până la Michael Jackson, via Jane Fonda și Grace Jones.
 
Raluca Voinea este curator și critic de artă. Face parte din colectivele tranzit.ro, IDEA artă + societate și ArtLeaks. Este co-autoare, împreună cu Alexandra Pirici, a Manifestului pentru ginecen (2015). 

{gallery}discutii{/gallery}


 

7 noiembrie, 20.30 | Fabrica de Pensule, Superliquidato Gallery

PROSPER CENTER - SOCIAL FICTION

expoziție

Instalația încorporează piese din colecția toamnă-iarnă 2015 și o aplicație mobilă prin intermediul căreia ne invită să ne imaginăm un posibil viitor care nu e nici întoarcere salvatoare în sânul unei presupuse “naturi” pure, nici distopie tehno-capitalistă, ci o a treia variantă, o ficțiune mai optimistă care trebuie proiectată pentru a se putea auto-constitui.

Prosper Center este un brand care se concentrează pe un mix de streetwear global și local. Piesele de îmbrăcăminte nu sunt doar obiecte decorative care acoperă corpul, ci încorporează și reflectă asupra momentului în care au fost produse. Dincolo de imperativul de a fi exotic, încearcă să devină ne-localizabil, un produs hybrid al fluxurilor de informație cros-culturale și contradictorii care ne constituie.



12 noiembrie, 11.00 | 11.40 | 12.20 | 13.00
13 & 14 noiembrie, 11.00 | 11.40 | 12.20 | 14.40 | 15.20 | 16.00 | 16.40 | 17.20 | 18.00

THE AGENCY OF TOUCH (RO)

performance tactil pentru un singur spectator

de: Mădălina Dan
producător: Hochschulübergreifendes Zentrum Tanz Berlin, proiect susținut de HZT Inter-University Centre for Dance Berlin
website: http://cargocollective.com/theAgencyofTouch
durata: 20 minute pentru fiecare participant

Intrare liberă pe bază de rezervare la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Participarea devine valabilă numai după confirmarea primită din partea organizatorilor. Vă rugăm să menționați în mailul de rezervare un număr de telefon și reprezentația la care doriți să participați.

The Agency of Touch e o intervenție socială care utilizează atingerea, conștientizarea fizică/senzorială și conectivitatea ca vehicul social-recreațional pentru comunicare și cercetare corporală în diferite contexte sociale, culturale și economice. Metoda constă din sesiuni individuale bazate pe atingere. Această experiență produce desene și feedback și interpretare verbală de la participanți. The Agency of Touch se identifică pe sine însăși ca un Corp și un Spațiu de contact fizic, un Spațiu somatic și hands-on, în care voi facilita experiențe tactile plăcute, calmante, ca mod de a pune oamenii într-un dialog strâns cu corpul și cu senzorialul, emoționalul, energeticul, transcedentalul, potențialul de a da și primi îngrijire. Într-un context alienant și privat de senzorialitate, cauzat de o eră a tehnologiei virtuale, de către inegalități sociale și alți factori, această metodă privilegiază atingerea, experiențele fizice, înaintea experienței vizuale care domină societatea tehnologizată contemporană.

Mădălina Dan este artist și facilitator. A studiat coregrafia la Liceul de Coregrafie și a fost membră a Companiei de Balet ”Oleg Danovschi”. A studiat coregrafia la UNATC București, unde și-a luat și Masterul în scriere creativă. A fost invitată să predea la Școala de Dans, Herberger Institute (Universitatea de Stat Arizona). În 2008 a primit bursa danceWEB în Viena. Din 2005 predă și organizează ateliere de dans și mișcare în diferite contexte. S-a implicat într-o serie de programe internaționale, în locuri precum Potsdam, Dublin, Limassol, Praga, Portland, New York, Viena, București. Lucrări ale ei au fost prezentate la Springdance Festival Utrecht, Tanzquartier Wien, Balkan Dance Platform Novi Sad, eXplore Dance Festival Bukarest, Temps d’Images Cluj, SouthBank Center & Chisenhale Dance Space London, Fabrik Potsdam, DTW New York și altele. S-a implicat de-a lungul timpului în programe sociale și artistice în cadrul cărora a lucrat cu copii și vârstnici. Din 2014 studiază în Berlin la HZT în programul de masterat ”Solo/Dance/Authorship”.